ျမစ္ဆံုဆည္တည္ေဆာက္ေရး ကိစၥကို ျပန္စဖို႔ တ႐ုတ္ဘက္က
တိုက္တြန္းေနတာေတြ႕ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ တကယ္လို႔ မ်ား ျမစ္ဆံု ဆည္ျပန္ၿပီး
တည္ေဆာက္ျဖစခဲ့ရင္ ဆရာတို႔ကေရာ ဘယ္လိုေဆာင္ ရြက္ မွာပါလဲ ဆရာ။
ဒီကိစၥကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ဘယ္စနစ္ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အစိုးရ လက္ထက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္ မယ့္ကိစၥကို ျပန္စမယ္ ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လဲ ကန္႔ကြက္ ျခင္းလုပ္ငန္းေတြ ကို ျပန္စရမွာ ပါပဲ။ ျမစ္ဆံု ဆည္ကို ျပန္ လည္ တည္ ေဆာက္ဖို႔ ႏိုင္ငံတကာဆည္ တည္ ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ႀကီးေတြ ဆီက ေထာက္ခံ ခ်က္ယူဖို႔ တ႐ုတ္ဘက္က ႀကဳိးစားေန တယ္လို႔ သတင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ အက်ဳိးအျမတ္ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိေနပါေစ ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္တဲ့လုပ္ငန္းက မလုပ္ သင့္၊ မလုပ္ထိုက္တဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ လို႔ အက်ဳိးအျမတ္ဆိုတာကို လံုးဝ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ မလိုအပ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေျပာဖူးသလို အက်ဳိးအျမတ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရရ ကိုယ့္အေမအရင္းကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ ေရာင္းမစားပါဘူး။ ဧရာဝတီ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြအားလံုးရဲ႕ မိခင္ပါပဲဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရးကို ဘယ္လိုပဲအေထာက္ အကူျဖစ္ေန ပါေစ၊ အက်ဳိးအျမတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရေနပါေစ။ ဧရာဝတီ ကို လံုးဝ၊ လံုးဝအထိမခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဟာ ဧရာဝတီကို ခ်စ္တဲ့ ျမန္ မာျပည္ သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ထဲကလာတဲ့ စကားပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာင္းလဲမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါဆိုရင္ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းျပန္ၿပီး တည္ေဆာက္ခြင့္ရဖို႔ ႀကဳိးစားေနတဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက တာဝန္ရွိ သူေတြကို ေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ ပါသလဲဆရာ။
ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးရမယ္၊ အက်ဳိးအျမတ္ေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိ မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ အေမ အရင္းကို ေရာင္းမလား။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ဆီက ျမစ္ဝါျမစ္တို႔ ယန္စီျမစ္တို႔မွာ ေရကာ တာ လာေဆာက္ မယ္ ဆိုရင္ လက္ခံ ႏိုင္မွာလား။ အဲဒီလိုပဲ ျပန္ေမးခ်င္ ပါတယ္။
ျပည္ပအသံလႊင့္ဌာနေတြရဲ႕ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ေတြကိုေရာ နားေထာင္ ျဖစ္ပါသလားဆရာ။
နားေထာင္ပါတယ္။ ေန႔တိုင္းကို နားေထာင္ပါတယ္။ BBC, VOA, RFA, DVB စတဲ့ ျပည္ပ အသံလႊင့္ဌာန ေတြရဲ႕ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ေတြကို အေလး အနက္ထားၿပီး နားေထာင္ျဖစ္ပါ တယ္။
လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ၂၄ နာရီ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ ထုတ္ေနၾကတဲ့ ကိစၥကို ဘယ္လိုျမင္ ပါသလဲ။
တကယ္ကိုလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါပဲ။ ဒီကိစၥကို ကိုယ္ တိုင္ပါဝင္ေဆာင္ ရြက္ျခင္းမရွိႏိုင္ရင္ ေတာင္ လူတိုင္း လူတိုင္း နီးပါးက ဒီကိစၥကို ေထာက္ခံၾကမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လဲ ဒီကိစၥကို လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲေထာက္ခံပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က တကယ္ပဲခ်ဳိ႕တဲ့ႏြမ္းပါး လို႔ လွ်ပ္စစ္မီးအလံု အေလာက္ မေပး ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြ အားလံုးက မီးပ်က္တာကို လက္ခံ ႏီုင္ၾကမွာပါ။ အခုဟာက ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ဂတ္စ္ေတြကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို ေရာင္း ခ်ေနၿပီး ျပည္ သူေတြ ကေတာ့ အေမွာင္ ထဲမွာ ေနေနရတာကေတာ့ တကယ့္ကို မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစ ၥလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဂတ္စ္ေတြေရာင္းလို႔ ရတဲ့ေငြေတြ ကို ေဆးေတြ ဝယ္ၿပီး ျပည္သူလူထု က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆး႐ံု၊ ေဆးခန္းမွာ ေဆးေတြျဖည့္ ဆည္းေပးထားမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရဖို႔ စာသင္ေက်ာင္းေတြ တည္ေဆာက္ ေပးမယ္ စသည္ျဖင့္ေလ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြကို ဂတ္စ္ ေရာင္း လို႔ရတဲ့ ဝင္ေငြ နဲ႔ ျဖည့္ ဆည္း ေဆာင္ ရြက္ေပး မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္မီးအျပည့္အဝ မရတာကို နားလည္ လက္ခံႏိုင္ စြမ္းရွိၾကမွာပါ။ သို႔ေသာ္ အခုဟာက ျမန္မာျပည္သူ ေတြက အေမွာင္ထဲမွာပဲေနေနရၿပီး တျခားတစ္ဘက္မွာ ဘယ္လိုအက်ဳိး ေက်းဇူးမွမရပါဘူး။ ဆိုေတာ့ ဒီ လွ်ပ္စစ္မီးကိစၥမွာ ျပည္သူေတြ ရဲ႕ ေပါက္ကြဲခံစားမႈက သည့္ထက္မက ေတာင္ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူ ဆမိပါတယ္။
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လတုန္းက လွည္းတန္းမွာလုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာ ပြဲတစ္ခုမွာ ၈၈ အေရးအခင္းကာလမွာ စင္ေပၚကိုတက္ၿပီး ရြတ္ခဲ့တဲ့ အာဂုဏ္ ႀကဳိ သူရဲေကာင္းဆိုတဲ့ ကဗ်ာျပန္ရြတ္ ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာ ကို ဘာေၾကာင့္ အျပည့္အစံု မရြတ္ခဲ့ တာပါလဲ ဆရာ။
အဲဒီအာဂုဏ္ႀကဳိသူရဲေကာင္း ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲမွာ ၈၈ အေရးအခင္း တုန္းက ျပည္သူလူထုကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တာကိုေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ အပိုဒ္ေတြပါ တယ္။ အဲဒီအပိုဒ္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ေတာ့ရြတ္ခဲ့တာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေက်ာ္ ၿပီးရြတ္ခဲ့တာလဲဆိုေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္တို႔ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ နားလည္မႈရွိရွိနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ကို သိကၡာခ် သလိုျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ ကဗ်ာကို အျပည့္အစံုမရြတ္ခဲ့တာ။ အထင္ရွား ဆံုး ဥပမာကိုေပးရမယ္ဆိုရင္ ၈၈ တုန္းက တံတားျဖဴအေရးအခင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ လံုထိန္းေတြ ျပႆနာျဖစ္ပြားတဲ့အေၾကာင္း ကဗ်ာထဲမွာပါေပမယ့္ မရြတ္ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တံတားျဖဴ အေရးအခင္းမွာ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခံစား ခဲ့ရတဲ့ သူေတြရဲ႕ စိတ္ကိုဆြေပးလိုက္ သလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ကဗ်ာထဲမွာပါတဲ့ တခ်ဳိ႕အ ပိုဒ္ေတြ ကို ေက်ာ္ၿပီးရြတ္ခဲ့တာ ပါ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီလို ေက်ာ္ရြတ္လိုက္ ႐ံုနဲ႔ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ တာေတြ က ေတာ့ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ သမိုင္းထဲမွာရွိေနမွာပါပဲ။ အခု ခ်ိန္မွာ မရြတ္သင့္ဘူးလို႔ထင္ တဲ့ ကဗ်ာ စာပိုဒ္ တခ်ဳိ႕ကို လဲ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တစ္ေန ရာရာမွာ ျဖတ္ၿပီးရြတ္ျဖစ္မွာပါ။ ရြတ္ သင့္တယ္ ထင္တဲ့ အခ်ိန္၊ ရြတ္သင့္ တယ္ထင္တဲ့ ေနရာေဒသမွာ မရြတ္ဘဲ ထားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာစာပိုဒ္ေတြကို ျပန္ၿပီး ရြတ္ျဖစ္မွာေသခ်ာပါတယ္။
၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ကေတာ့ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ သိရ တယ္။ ဒီၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို လြတ္လပ္စြာက်င္းပေပးႏိုင္႐ံုနဲ႔ လက္ရွိ အစိုးရဟာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရစစ္စစ္ ျဖစ္ၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ပါသလား ဆရာ။
၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ က လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြး ေကာက္ပြဲတစ္ခုပါ။ သို႔ေသာ္ ဒီၾကား ျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေလးတစ္ခုကို လြတ္လပ္စြာ က်င္းပေပးႏိုင္႐ံုနဲ႔ေတာ့ လက္ရွိအစိုးရက ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ စစ္စစ္ျဖစ္ၿပီ လို႔ ေျပာလို႔မရေသးပါဘူး။
သတင္းစာ ဆရာႀကီး လူထု ဦးစိန္ဝင္းကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကိုေရာ၊ ၂ဝ၁ဝ ၾကားျဖတ္ေရြး ေကာက္ပြဲကိုေရာ၊ လက္ရွိအစိုးရကို ေရာ မေထာက္ခံေသးဘူလို႔ ေျပာဖူး ပါတယ္။ ဆရာေရာ လက္ရွိအစိုးရ အေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ဆရာလူထုဦးစိန္ဝင္းလိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္လဲ ေထာက္ခံလို႔မရေသး ပါဘူး။
ဆရာကျပည္ပႏိုင္ငံေတြကိုလဲ မၾကာခဏေရာက္တာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္က ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္ေတြရဲ႕ (အထူးသျဖင့္ Asean ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ရဲ႕) ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈ ကိုေရာ လိုက္မီႏိုင္ပါ့မလားဆရာ။
ေလာေလာဆယ္ အေနအထား မွာေတာ့ တကယ့္ကိုအေဝးႀကီး။ ေနာက္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ အစိုးရ နဲ႔ ျပည္သူ ဘယ္ေလာက္ထိ ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုး တက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မလဲဆို တာကို ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပဲ။ သူမ်ား တိုင္းျပည္ေတြကို အမီလိုက္ခ်င္ရင္ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ ရပ္စကင္း က လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ စာေပကို အထင္ေသးေနရင္၊ သိပၸံပညာကို အထင္ေသးေန ရင္၊ ေငြေနာက္ပဲငမ္းငမ္းတက္လိုက္ေနရင္ အဲဒီလူမ်ဳိး ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ မလြယ္ဘူးလို႔ ေျပာဖူးတာရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကေရာ ရပ္စကင္းေျပာတဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ေနၿပီလား ဆရာ။
အဲဒီထက္ကိုဆိုးတဲ့ အေန အထားကို ေရာက္ခဲ့ၿပီးၿပီေလ။ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ေငြေနာက္၊ အာဏာေနာက္ကို ငမ္းငမ္းတက္ လိုက္ခဲ့ၾကလို႔ တိုင္းျပည္လဲ ခြၽတ္ၿခဳံ က်ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္လူေတြ၊ ေနာက္အစိုးရေတြက အတိတ္ကလို မျဖစ္ေအာင္ သင္ခန္းစာယူတတ္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။
''ေဒါင္းကတဲ့ေန႔''ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေရးျဖစ္ပံုေလး ေျပာျပေပးပါဦး ဆရာ။
လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ေဒါင္းေတြ က ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အေတြးမ်ဳိး ရွိၾကမွာ ပါ။ ကြၽန္ေတာ္က ကဗ်ာဆရာျဖစ္ လို႔ ဒီေဒါင္းကတဲ့ေန႔ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တာ ပါ။ ျမန္မာျပည္ မွာေတာ့ လူအမ်ားစု က ခြပ္ေဒါင္းလို ႔ေျပာလိုက္ရင္ ေက်ာင္း သားေတြပဲလို႔ ယူဆၾကပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ တင္မကပါ ဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္သားအားလံုးက ခြပ္ေဒါင္း ေတြ လို ႔ယူဆပါတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းဆိုတဲ့ အတိုင္း တစ္ခ်ိန္လံုး ခြပ္ေနၾက ရတာ ပဲ။ ဥပမာ ေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကလဲ ခြပ္ရတယ္။ လြတ္လပ္ ေရး ရၿပီးေတာ့လဲ ခြပ္ရတယ္။ ေနာက္ ပိုင္းကာလေတြ မွာလဲ ဆက္ တိုက္ ဆို သလို ခြပ္ေနရတာပါပဲ။ နားခ်ိန္ကို မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခြပ္ေဒါင္းဆိုတာ ကလဲ ကတတ္ တဲ့ေဒါင္း ပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္လံုး ခြပ္ေနရတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းကို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ကခြင့္ရေစ ခ်င္တယ္။ ေျပာရရင္ ဒီမို ကေရစီအျပည့္အဝရၿပီး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ လွလွပပကေန တဲ့ ေဒါင္း ေလးေတြ လို ျမင္ခ်င္တယ္။ အဲဒီလို အေတြးမ်ဳိးနဲ႔ ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ ကို ေရးျဖစ္တာပါပဲ။
ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ အမွန္တကယ္ ေရာက္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါသလား ဆရာ။
အခုေတာ့ ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ ေရာက္ဖို႔ ဦးတည္သြားေနတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဘာမွအေႏွာင့္ အယွက္ အဟန္႔အတား အဖ်က္ အဆီးမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေဒါင္းကတဲ့ ေန႔ကို ေရာက္လာမွာပါ။ ခြပ္ေဒါင္း ဆိုေပမယ့္လဲ တစ္ခ်ိန္လံုး ခြပ္မေန ႏိုင္ဘူးေလ။ သူလဲ အိုးေဝ အိုးေဝ ျမည္ၿပီးေတာ့ ကခ်င္မွာေပါ့။ အခု လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသာဆက္သြား မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေဒါင္းက တဲ့ေန႔ ေရာက္ လာႏိုင္မွာပါ။
ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ေရာက္ရင္ေရာ အဲဒီေဒါင္းေတြက ေရရွည္ကႏိုင္ပါ့ မလားဆရာ။
ဒါကေတာ့ အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္တယ္ေလ။ လိုအပ္လို႔ရွိရင္ ေတာ့ သူ႔ႏိုင္ငံအတြက္၊ သူ႔လူမ်ဳိးအ တြက္ကေဒါင္းေတြက ခြပ္ေဒါင္းေတြ အျဖစ္ အခ်ိန္မေရြး ျပန္ၿပီး ေျပာင္းလဲ သြားၾကမွာပါပဲေလ။
ျပည္ပတကၠသိုလ္ေတြက ဖိတ္တဲ့ ခရီးစဥ္ေတြမွာ ဆရာ့ကို မေတြ႕ရဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ဆရာ။
တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကို ကြၽန္ေတာ္ သိေတာင္မသိဘူး။ အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စု၊ အိုင္အိုဝါတကၠသိုလ္က ဖိတ္တာမ်ဳိးေတာ့သိတယ္။ ဖိတ္လဲ ဖိတ္ဖူးပါတယ္။ ဖိတ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလဲ သက္ဆိုင္ရာအေမရိကန္ သံ႐ံုးက စာေရးဆရာ ေလး၊ ငါး ေယာက္ ကို ေလွ်ာက္လႊာတင္ခိုင္း တယ္။ ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး အင္တာဗ်ဴး မယ္။ အင္တာဗ်ဴးေျဖလို႔ ေအာင္တဲ့ ထဲကမွ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေရြးၿပီး အိုင္အိုဝါကို ပို႔မွာ။ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္း အျမင္အရ ဒီအစီအစဥ္ ကို မႀကဳိက္ဘူး။ စာေရးဆရာက အလုပ္ေလွ်ာက္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴးမေျဖႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ့အစီအစဥ္အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာ တင္တာလဲ မလုပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီျပည္ပႏိုင္ငံေတြကို ကြၽန္ေတာ္မေရာက္ဘူး။
စာေရးဆရာအသင္းတို႔၊ ကဗ်ာ ဆရာသမဂၢတို႔ စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႕ၾကတာ ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြ မွ ပါဝင္ဖို႔ရွိပါသလား။ အဲဒီအဖြဲ႕ အစည္းေတြကိုေရာ ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲဆရာ။
စာေရးဆရာအသင္းတို႔၊ ကဗ်ာ ဆရာသမဂၢတို႔ ေပၚလာတာေကာင္း ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က ေတာ့ အဲဒီ့အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ပါဝင္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ နီးစပ္မႈ မရွိလို႔ပါ။ နီးစပ္မႈ ရွိခဲ့ရင္ေတာ့ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေကာင္း ပါဝင္ျဖစ္ မွာပါ။ အသင္းအဖြဲ႕ေတြေပၚလာတာ ကို ႀကဳိဆိုပါတယ္။ ဘယ္အသင္း အဖြဲ႕မဆို အဲဒီေလာကသားေတြရဲ႕ အက်ဳိးကို အမွန္တကယ္ေဆာင္ရြက္ ေပးမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလဲ ေထာက္ခံမွာပါပဲ။
လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့အေနနဲ႔ တျခားေျပာခ်င္တာမ်ား ရွိရင္ေျပာေပးပါဦး ဆရာ။
တျခားေထြေထြထူးထူးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ သားတစ္ေယာက္သာျဖစ္လို႔ အားလံုး ခံစားရသလို ခံစားရပါ တယ္။ အားလံုး ျဖစ္ေစခ်င္သလို ကြၽန္ေတာ္လဲ ျဖစ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေပါ့ဆရာ။ ျမန္မာလူငယ္ေတြအတြက္ ကဗ်ာတစ္ ပုဒ္နဲ႔ ဧရာဝတီအတြက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ စီ လက္ေဆာင္ေပး ပါလို႔ ေတာင္းဆိုရင္ ဘယ္ကဗ်ာေတြကို ေပးျဖစ္မွာပါလဲ ဆရာ။
ျမန္မာလူငယ္ေတြအတြက္ ''ေဒါင္းကတဲ့ေန႔'' ကဗ်ာကိုေပးျဖစ္ မွာပါ။
ဒီကိစၥကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ဘယ္စနစ္ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အစိုးရ လက္ထက္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္ မယ့္ကိစၥကို ျပန္စမယ္ ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔လဲ ကန္႔ကြက္ ျခင္းလုပ္ငန္းေတြ ကို ျပန္စရမွာ ပါပဲ။ ျမစ္ဆံု ဆည္ကို ျပန္ လည္ တည္ ေဆာက္ဖို႔ ႏိုင္ငံတကာဆည္ တည္ ေဆာက္ေရးအဖြဲ႕ႀကီးေတြ ဆီက ေထာက္ခံ ခ်က္ယူဖို႔ တ႐ုတ္ဘက္က ႀကဳိးစားေန တယ္လို႔ သတင္းေတြမွာ ေဖာ္ျပၾကပါတယ္။ အက်ဳိးအျမတ္ ဘယ္ေလာက္ပဲရွိေနပါေစ ျမစ္ဆံုဆည္ တည္ေဆာက္တဲ့လုပ္ငန္းက မလုပ္ သင့္၊ မလုပ္ထိုက္တဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ျဖစ္ လို႔ အက်ဳိးအျမတ္ဆိုတာကို လံုးဝ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ မလိုအပ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ မၾကာခဏ ေျပာဖူးသလို အက်ဳိးအျမတ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရရ ကိုယ့္အေမအရင္းကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ ေရာင္းမစားပါဘူး။ ဧရာဝတီ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြအားလံုးရဲ႕ မိခင္ပါပဲဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖဳိး တိုးတက္ေရးကို ဘယ္လိုပဲအေထာက္ အကူျဖစ္ေန ပါေစ၊ အက်ဳိးအျမတ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲရေနပါေစ။ ဧရာဝတီ ကို လံုးဝ၊ လံုးဝအထိမခံႏိုင္ပါဘူး။ ဒါဟာ ဧရာဝတီကို ခ်စ္တဲ့ ျမန္ မာျပည္ သားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရင္ထဲကလာတဲ့ စကားပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ ေျပာင္းလဲမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါဆိုရင္ ျမစ္ဆံုစီမံကိန္းျပန္ၿပီး တည္ေဆာက္ခြင့္ရဖို႔ ႀကဳိးစားေနတဲ့ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက တာဝန္ရွိ သူေတြကို ေရာ ဘာမ်ားေျပာခ်င္ ပါသလဲဆရာ။
ပိုက္ဆံေတြအမ်ားႀကီးရမယ္၊ အက်ဳိးအျမတ္ေတြလဲ အမ်ားႀကီးရွိ မယ္ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ အေမ အရင္းကို ေရာင္းမလား။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ဆီက ျမစ္ဝါျမစ္တို႔ ယန္စီျမစ္တို႔မွာ ေရကာ တာ လာေဆာက္ မယ္ ဆိုရင္ လက္ခံ ႏိုင္မွာလား။ အဲဒီလိုပဲ ျပန္ေမးခ်င္ ပါတယ္။
ျပည္ပအသံလႊင့္ဌာနေတြရဲ႕ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ေတြကိုေရာ နားေထာင္ ျဖစ္ပါသလားဆရာ။
နားေထာင္ပါတယ္။ ေန႔တိုင္းကို နားေထာင္ပါတယ္။ BBC, VOA, RFA, DVB စတဲ့ ျပည္ပ အသံလႊင့္ဌာန ေတြရဲ႕ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ေတြကို အေလး အနက္ထားၿပီး နားေထာင္ျဖစ္ပါ တယ္။
လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ၂၄ နာရီ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိဖို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေဖာ္ ထုတ္ေနၾကတဲ့ ကိစၥကို ဘယ္လိုျမင္ ပါသလဲ။
တကယ္ကိုလုပ္သင့္လုပ္ထိုက္ တဲ့ကိစၥတစ္ခုပါပဲ။ ဒီကိစၥကို ကိုယ္ တိုင္ပါဝင္ေဆာင္ ရြက္ျခင္းမရွိႏိုင္ရင္ ေတာင္ လူတိုင္း လူတိုင္း နီးပါးက ဒီကိစၥကို ေထာက္ခံၾကမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လဲ ဒီကိစၥကို လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲေထာက္ခံပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က တကယ္ပဲခ်ဳိ႕တဲ့ႏြမ္းပါး လို႔ လွ်ပ္စစ္မီးအလံု အေလာက္ မေပး ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူေတြ အားလံုးက မီးပ်က္တာကို လက္ခံ ႏီုင္ၾကမွာပါ။ အခုဟာက ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ ဂတ္စ္ေတြကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြကို ေရာင္း ခ်ေနၿပီး ျပည္ သူေတြ ကေတာ့ အေမွာင္ ထဲမွာ ေနေနရတာကေတာ့ တကယ့္ကို မျဖစ္သင့္တဲ့ကိစ ၥလို႔ ျမင္ပါတယ္။ ဂတ္စ္ေတြေရာင္းလို႔ ရတဲ့ေငြေတြ ကို ေဆးေတြ ဝယ္ၿပီး ျပည္သူလူထု က်န္းမာေရးအတြက္ ေဆး႐ံု၊ ေဆးခန္းမွာ ေဆးေတြျဖည့္ ဆည္းေပးထားမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ လြတ္လပ္စြာ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရဖို႔ စာသင္ေက်ာင္းေတြ တည္ေဆာက္ ေပးမယ္ စသည္ျဖင့္ေလ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းေတြကို ဂတ္စ္ ေရာင္း လို႔ရတဲ့ ဝင္ေငြ နဲ႔ ျဖည့္ ဆည္း ေဆာင္ ရြက္ေပး မယ္ဆိုရင္ေတာ့ လွ်ပ္စစ္မီးအျပည့္အဝ မရတာကို နားလည္ လက္ခံႏိုင္ စြမ္းရွိၾကမွာပါ။ သို႔ေသာ္ အခုဟာက ျမန္မာျပည္သူ ေတြက အေမွာင္ထဲမွာပဲေနေနရၿပီး တျခားတစ္ဘက္မွာ ဘယ္လိုအက်ဳိး ေက်းဇူးမွမရပါဘူး။ ဆိုေတာ့ ဒီ လွ်ပ္စစ္မီးကိစၥမွာ ျပည္သူေတြ ရဲ႕ ေပါက္ကြဲခံစားမႈက သည့္ထက္မက ေတာင္ ျဖစ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူ ဆမိပါတယ္။
၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လတုန္းက လွည္းတန္းမွာလုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာ ပြဲတစ္ခုမွာ ၈၈ အေရးအခင္းကာလမွာ စင္ေပၚကိုတက္ၿပီး ရြတ္ခဲ့တဲ့ အာဂုဏ္ ႀကဳိ သူရဲေကာင္းဆိုတဲ့ ကဗ်ာျပန္ရြတ္ ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီကဗ်ာ ကို ဘာေၾကာင့္ အျပည့္အစံု မရြတ္ခဲ့ တာပါလဲ ဆရာ။
အဲဒီအာဂုဏ္ႀကဳိသူရဲေကာင္း ဆိုတဲ့ ကဗ်ာထဲမွာ ၈၈ အေရးအခင္း တုန္းက ျပည္သူလူထုကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္တာကိုေရးဖြဲ႕ထားတဲ့ အပိုဒ္ေတြပါ တယ္။ အဲဒီအပိုဒ္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ေတာ့ရြတ္ခဲ့တာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေက်ာ္ ၿပီးရြတ္ခဲ့တာလဲဆိုေတာ့ အခုခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္တို႔ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ နားလည္မႈရွိရွိနဲ႔ အေပးအယူလုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ကို သိကၡာခ် သလိုျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ ကဗ်ာကို အျပည့္အစံုမရြတ္ခဲ့တာ။ အထင္ရွား ဆံုး ဥပမာကိုေပးရမယ္ဆိုရင္ ၈၈ တုန္းက တံတားျဖဴအေရးအခင္းမွာ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ လံုထိန္းေတြ ျပႆနာျဖစ္ပြားတဲ့အေၾကာင္း ကဗ်ာထဲမွာပါေပမယ့္ မရြတ္ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တံတားျဖဴ အေရးအခင္းမွာ ကိုယ္တိုင္ပါဝင္ခံစား ခဲ့ရတဲ့ သူေတြရဲ႕ စိတ္ကိုဆြေပးလိုက္ သလို ျဖစ္မွာစိုးလို႔ ကဗ်ာထဲမွာပါတဲ့ တခ်ဳိ႕အ ပိုဒ္ေတြ ကို ေက်ာ္ၿပီးရြတ္ခဲ့တာ ပါ။ သို႔ေသာ္ အဲဒီလို ေက်ာ္ရြတ္လိုက္ ႐ံုနဲ႔ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ တာေတြ က ေတာ့ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။ သမိုင္းထဲမွာရွိေနမွာပါပဲ။ အခု ခ်ိန္မွာ မရြတ္သင့္ဘူးလို႔ထင္ တဲ့ ကဗ်ာ စာပိုဒ္ တခ်ဳိ႕ကို လဲ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ တစ္ေန ရာရာမွာ ျဖတ္ၿပီးရြတ္ျဖစ္မွာပါ။ ရြတ္ သင့္တယ္ ထင္တဲ့ အခ်ိန္၊ ရြတ္သင့္ တယ္ထင္တဲ့ ေနရာေဒသမွာ မရြတ္ဘဲ ထားခဲ့တဲ့ ကဗ်ာစာပိုဒ္ေတြကို ျပန္ၿပီး ရြတ္ျဖစ္မွာေသခ်ာပါတယ္။
၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ကေတာ့ လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ သိရ တယ္။ ဒီၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲကို လြတ္လပ္စြာက်င္းပေပးႏိုင္႐ံုနဲ႔ လက္ရွိ အစိုးရဟာ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရစစ္စစ္ ျဖစ္ၿပီလို႔ ေျပာႏိုင္ပါသလား ဆရာ။
၂ဝ၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ က လြတ္လပ္ၿပီး တရားမွ်တတဲ့ ေရြး ေကာက္ပြဲတစ္ခုပါ။ သို႔ေသာ္ ဒီၾကား ျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲေလးတစ္ခုကို လြတ္လပ္စြာ က်င္းပေပးႏိုင္႐ံုနဲ႔ေတာ့ လက္ရွိအစိုးရက ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ စစ္စစ္ျဖစ္ၿပီ လို႔ ေျပာလို႔မရေသးပါဘူး။
သတင္းစာ ဆရာႀကီး လူထု ဦးစိန္ဝင္းကေတာ့ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကိုေရာ၊ ၂ဝ၁ဝ ၾကားျဖတ္ေရြး ေကာက္ပြဲကိုေရာ၊ လက္ရွိအစိုးရကို ေရာ မေထာက္ခံေသးဘူလို႔ ေျပာဖူး ပါတယ္။ ဆရာေရာ လက္ရွိအစိုးရ အေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ။
ဆရာလူထုဦးစိန္ဝင္းလိုပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္လဲ ေထာက္ခံလို႔မရေသး ပါဘူး။
ဆရာကျပည္ပႏိုင္ငံေတြကိုလဲ မၾကာခဏေရာက္တာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္က ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္ေတြရဲ႕ (အထူးသျဖင့္ Asean ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ရဲ႕) ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုးတက္မႈ ကိုေရာ လိုက္မီႏိုင္ပါ့မလားဆရာ။
ေလာေလာဆယ္ အေနအထား မွာေတာ့ တကယ့္ကိုအေဝးႀကီး။ ေနာက္ေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ အစိုးရ နဲ႔ ျပည္သူ ဘယ္ေလာက္ထိ ညီညီ ညြတ္ညြတ္နဲ႔ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖဳိးတိုး တက္ေရးကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မလဲဆို တာကို ေစာင့္ၾကည့္ရမွာပဲ။ သူမ်ား တိုင္းျပည္ေတြကို အမီလိုက္ခ်င္ရင္ အစိုးရနဲ႔ ျပည္သူ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။
အဂၤလိပ္စာေရးဆရာ ရပ္စကင္း က လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးဟာ စာေပကို အထင္ေသးေနရင္၊ သိပၸံပညာကို အထင္ေသးေန ရင္၊ ေငြေနာက္ပဲငမ္းငမ္းတက္လိုက္ေနရင္ အဲဒီလူမ်ဳိး ေရရွည္တည္တံ့ဖို႔ မလြယ္ဘူးလို႔ ေျပာဖူးတာရွိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ကေရာ ရပ္စကင္းေျပာတဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ေနၿပီလား ဆရာ။
အဲဒီထက္ကိုဆိုးတဲ့ အေန အထားကို ေရာက္ခဲ့ၿပီးၿပီေလ။ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း ေငြေနာက္၊ အာဏာေနာက္ကို ငမ္းငမ္းတက္ လိုက္ခဲ့ၾကလို႔ တိုင္းျပည္လဲ ခြၽတ္ၿခဳံ က်ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္လူေတြ၊ ေနာက္အစိုးရေတြက အတိတ္ကလို မျဖစ္ေအာင္ သင္ခန္းစာယူတတ္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။
''ေဒါင္းကတဲ့ေန႔''ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေရးျဖစ္ပံုေလး ေျပာျပေပးပါဦး ဆရာ။
လူတိုင္း လူတိုင္းမွာ ေဒါင္းေတြ က ႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့အေတြးမ်ဳိး ရွိၾကမွာ ပါ။ ကြၽန္ေတာ္က ကဗ်ာဆရာျဖစ္ လို႔ ဒီေဒါင္းကတဲ့ေန႔ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တာ ပါ။ ျမန္မာျပည္ မွာေတာ့ လူအမ်ားစု က ခြပ္ေဒါင္းလို ႔ေျပာလိုက္ရင္ ေက်ာင္း သားေတြပဲလို႔ ယူဆၾကပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ တင္မကပါ ဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတဲ့ ျမန္မာျပည္သားအားလံုးက ခြပ္ေဒါင္း ေတြ လို ႔ယူဆပါတယ္။ ခြပ္ေဒါင္းဆိုတဲ့ အတိုင္း တစ္ခ်ိန္လံုး ခြပ္ေနၾက ရတာ ပဲ။ ဥပမာ ေျပာရရင္ လြတ္လပ္ေရး မရခင္ကလဲ ခြပ္ရတယ္။ လြတ္လပ္ ေရး ရၿပီးေတာ့လဲ ခြပ္ရတယ္။ ေနာက္ ပိုင္းကာလေတြ မွာလဲ ဆက္ တိုက္ ဆို သလို ခြပ္ေနရတာပါပဲ။ နားခ်ိန္ကို မရွိဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခြပ္ေဒါင္းဆိုတာ ကလဲ ကတတ္ တဲ့ေဒါင္း ပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္လံုး ခြပ္ေနရတဲ့ ခြပ္ေဒါင္းကို ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ကခြင့္ရေစ ခ်င္တယ္။ ေျပာရရင္ ဒီမို ကေရစီအျပည့္အဝရၿပီး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ လွလွပပကေန တဲ့ ေဒါင္း ေလးေတြ လို ျမင္ခ်င္တယ္။ အဲဒီလို အေတြးမ်ဳိးနဲ႔ ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ဆိုတဲ့ ကဗ်ာ ကို ေရးျဖစ္တာပါပဲ။
ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ အမွန္တကယ္ ေရာက္လာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါသလား ဆရာ။
အခုေတာ့ ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ ေရာက္ဖို႔ ဦးတည္သြားေနတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဘာမွအေႏွာင့္ အယွက္ အဟန္႔အတား အဖ်က္ အဆီးမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေဒါင္းကတဲ့ ေန႔ကို ေရာက္လာမွာပါ။ ခြပ္ေဒါင္း ဆိုေပမယ့္လဲ တစ္ခ်ိန္လံုး ခြပ္မေန ႏိုင္ဘူးေလ။ သူလဲ အိုးေဝ အိုးေဝ ျမည္ၿပီးေတာ့ ကခ်င္မွာေပါ့။ အခု လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းသာဆက္သြား မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေဒါင္းက တဲ့ေန႔ ေရာက္ လာႏိုင္မွာပါ။
ေဒါင္းကတဲ့ေန႔ေရာက္ရင္ေရာ အဲဒီေဒါင္းေတြက ေရရွည္ကႏိုင္ပါ့ မလားဆရာ။
ဒါကေတာ့ အေျခအေနေပၚမွာ မူတည္တယ္ေလ။ လိုအပ္လို႔ရွိရင္ ေတာ့ သူ႔ႏိုင္ငံအတြက္၊ သူ႔လူမ်ဳိးအ တြက္ကေဒါင္းေတြက ခြပ္ေဒါင္းေတြ အျဖစ္ အခ်ိန္မေရြး ျပန္ၿပီး ေျပာင္းလဲ သြားၾကမွာပါပဲေလ။
ျပည္ပတကၠသိုလ္ေတြက ဖိတ္တဲ့ ခရီးစဥ္ေတြမွာ ဆရာ့ကို မေတြ႕ရဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲ ဆရာ။
တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြကို ကြၽန္ေတာ္ သိေတာင္မသိဘူး။ အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စု၊ အိုင္အိုဝါတကၠသိုလ္က ဖိတ္တာမ်ဳိးေတာ့သိတယ္။ ဖိတ္လဲ ဖိတ္ဖူးပါတယ္။ ဖိတ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာလဲ သက္ဆိုင္ရာအေမရိကန္ သံ႐ံုးက စာေရးဆရာ ေလး၊ ငါး ေယာက္ ကို ေလွ်ာက္လႊာတင္ခိုင္း တယ္။ ေလွ်ာက္လႊာတင္ၿပီး အင္တာဗ်ဴး မယ္။ အင္တာဗ်ဴးေျဖလို႔ ေအာင္တဲ့ ထဲကမွ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ေရြးၿပီး အိုင္အိုဝါကို ပို႔မွာ။ ကြၽန္ေတာ္ တစ္ဦးတည္း အျမင္အရ ဒီအစီအစဥ္ ကို မႀကဳိက္ဘူး။ စာေရးဆရာက အလုပ္ေလွ်ာက္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴးမေျဖႏိုင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ့အစီအစဥ္အတြက္ ေလွ်ာက္လႊာ တင္တာလဲ မလုပ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီျပည္ပႏိုင္ငံေတြကို ကြၽန္ေတာ္မေရာက္ဘူး။
စာေရးဆရာအသင္းတို႔၊ ကဗ်ာ ဆရာသမဂၢတို႔ စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႕ၾကတာ ေတြရွိပါတယ္။ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြ မွ ပါဝင္ဖို႔ရွိပါသလား။ အဲဒီအဖြဲ႕ အစည္းေတြကိုေရာ ဘယ္လို ျမင္ပါ သလဲဆရာ။
စာေရးဆရာအသင္းတို႔၊ ကဗ်ာ ဆရာသမဂၢတို႔ ေပၚလာတာေကာင္း ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္က ေတာ့ အဲဒီ့အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ပါဝင္ဖို႔ အစီအစဥ္မရွိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ အဲဒီအဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔ နီးစပ္မႈ မရွိလို႔ပါ။ နီးစပ္မႈ ရွိခဲ့ရင္ေတာ့ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ပါဝင္ေကာင္း ပါဝင္ျဖစ္ မွာပါ။ အသင္းအဖြဲ႕ေတြေပၚလာတာ ကို ႀကဳိဆိုပါတယ္။ ဘယ္အသင္း အဖြဲ႕မဆို အဲဒီေလာကသားေတြရဲ႕ အက်ဳိးကို အမွန္တကယ္ေဆာင္ရြက္ ေပးမယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကလဲ ေထာက္ခံမွာပါပဲ။
လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာ့အေနနဲ႔ တျခားေျပာခ်င္တာမ်ား ရွိရင္ေျပာေပးပါဦး ဆရာ။
တျခားေထြေထြထူးထူးေတာ့ မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ သားတစ္ေယာက္သာျဖစ္လို႔ အားလံုး ခံစားရသလို ခံစားရပါ တယ္။ အားလံုး ျဖစ္ေစခ်င္သလို ကြၽန္ေတာ္လဲ ျဖစ္ေစ ခ်င္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေပါ့ဆရာ။ ျမန္မာလူငယ္ေတြအတြက္ ကဗ်ာတစ္ ပုဒ္နဲ႔ ဧရာဝတီအတြက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ စီ လက္ေဆာင္ေပး ပါလို႔ ေတာင္းဆိုရင္ ဘယ္ကဗ်ာေတြကို ေပးျဖစ္မွာပါလဲ ဆရာ။
ျမန္မာလူငယ္ေတြအတြက္ ''ေဒါင္းကတဲ့ေန႔'' ကဗ်ာကိုေပးျဖစ္ မွာပါ။
ေဒါင္းကတဲ့ေန႔
ဘယ္ေတာမွာေနေန
ဘယ္ေရကိုေျပာင္းေျပာင္း
အေရးအေၾကာင္းဆို
ေသြးမေျပာင္းပါဘူး
ေရွးေဒါင္းတို႔ရဲ႕ သမိုင္းအစဥ္။
တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ဳိး
ျပည္သူ႔အက်ဳိးဆို
အေၾကာင္းမေရြး
ေဒါင္းေသြးနီရဲရဲခြပ္
ညီညြတ္ခဲ့ ရာဇဝင္။
ျပည္သူေတြနဲ႔ ထာဝရမခြဲ
ျပည္သူထဲ အတူေန
အပူေဝ အတူမွ်
ဒုကၡအေထြေထြက လြတ္ေၾကာင္း
ခြပ္ေဒါင္းေဟ့ မာန္ဝင္
ရန္ျမင္သမွ် ရင္ဆိုင္ေတြ႕။
စမ္းကေလးေတြ ေအး
ပန္းကေလးေတြ ေမႊး
ငွက္ကေလးေတြ ေတးဆို
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို သူတို႔ႀကဳိေတာ့
ၿမဳိင္ယံညိဳ...ဟိုး...႐ိုးအေျခ က
အိုးေဝ...အိုးေဝ...
မဂၤလာသံအေပါင္း...ခ... ရေအာင္
ေဒါင္းကတဲ့ေန႔။ ။
ဧရာဝတီအတြက္ဆိုရင္ေတာ့
ျမစ္ေကာဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးကို ေပးျဖစ္မွာ
ျမစ္ေကာ
ျမစ္မေကာေအာင္လို႔
သစ္ေတာတို႔ စိမ္းရေပမည္။
ေရေဝေတာေတြ ဆိုင္းစို႔စို႔
မႈိင္းညဳိ႕ညိဳ႕မႈန္ရီ...
ခ်င္းတြင္းနဲ႔ ဧရာဝတီ
ေရျပာၾကည္သမွ်
''ျမန္မာ့ ေသြး''...ေဟ့...။
တစ္ေတာလံုးေျပာင္
တစ္ေတာင္လံုးလင္း
ျမစ္က်ဥ္းကာ ေသာင္ေတြေပၚေတာ့
ေနာင္အရွည္မေမွ်ာ္
''ျမန္မာ'' ေပ်ာက္ေအာင္
ကိုယ့္ေသြးကို
ကိုယ္ျပန္ေသာက္ၿပီလား
စိုးေၾကာက္ဖြယ္အျဖစ္သေဘာ
ျမစ္ေကာတဲ့ေန႔...။ ။
No comments:
Post a Comment